Aapjes en vuurvliegjes - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marjolein Hout - WaarBenJij.nu Aapjes en vuurvliegjes - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marjolein Hout - WaarBenJij.nu

Aapjes en vuurvliegjes

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

26 Juli 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vanmorgen stond er niet gepland. Jeroen en ik zijn naar een vogelbakje geweest. Leanne en Paul gingen met een aantal mensen door een park fietsen. Het was drukkend warm vandaag. Het vogelpark was heel mooi - al blijven het vogels- de natuur eromheen was prachtig en bood een klein blik op de jungle die we gaan bezoeken.

'S middags vertrokken we voor een excursie. Eerst bezochten we een tinfabriek. Kuala Lumpur is ontstaan rondom een tinmijn. Eigenlijk was dat echt een verplicht nummer en saai. Daarna reden we verder. Een lange tocht.

We kwamen op een plek waar silverleaf aapjes zaten. Die kon je voeren. Jeroen was volledig in zijn element!
Leanne, jeroen en Paul hebbnog een boottocht gemaakt en varanen gezien. Daarna met de hele groep eten en in het donker een tocht gemaakt naar een van de grootste vuurvliegjeskolonie ter wereld. Mooi, maar anders dan gedacht. Wel bijzonder om voortdurend lichtjes te zien oplichten wat dan gewoon beestjes zijn. Onderweg ging de boot overigens stuk en moesten we overstappen op een andere boot, midden op de rivier. Die was overigens heel kalm, dus eng was het niet.

Nu is het laat. Morgenochtend verlaten we Kuala Lumpur en vertrekken we richting Malakka.
Geen idee of we daar wifi hebben, dus als je even niets hoort, is dat niet vreemd.